“Als Geomatics Engineer begeleid ik de operationele teams op de werf. Een enorm gevarieerde job. De ene dag sta je op het terrein, de volgende dag verwerk je de gegevens op kantoor. De ene week werk je overdag, het volgende moment begeleid je een team in de nacht. Elke dag brengt nieuwe uitdagingen.”
De spoorbouw is een heel specifieke nichemarkt. Daarom kreeg ik tijdens mijn inloopperiode een ‘peter’ aan mijn zijde. Zo werd ik op korte tijd alvast heel wat wijzer over de veiligheidsvoorschriften. De kennis die ik tijdens mijn studies als landmeter niet meekreeg, vult Strukton Rail stelselmatig in.
Nieuwe medewerkers worden opgeleid onder het motto ‘eerst goed, dan pas snel’.
Er is steeds ruimte om je kennis bij te schaven.
Bij spoorbouw spelen heel uiteenlopende aspecten een rol: stabiliteit, mechanica, sterkteleer… Een goed voorbeeld zijn onze onderstoppers, gigantische machines die met reusachtige naalden de ballast onder treinsporen juist leggen.
Dat doen ze tot op de millimeter precies, met de hulp van GPS-gegevens waarmee wij hen aansturen. Jammer dat zo weinig mensen weten welke boeiende taken wij zoal toevertrouwd krijgen.
“In mijn opleiding als landmeter kregen we verschillende specialisatievakken. De opwindende wereld van de spoorsector kwam spijtig genoeg niet aan bod.”
Ook zin gekregen in een gevarieerde spoorjob bij Strukton Rail? Aarzel niet en solliciteer!
Bekijk alle vacatures bij Strukton Rail België