Uren: 32-40 uur Technisch advies / Ontwerp / Engineering Landelijk (Nederland) MBO 4/HBO
Vacature
Een saaie kantoorbaan? Zeker niet! Engineer Joey van Zundert komt in zijn werk in aanraking met veel verschillende werkzaamheden en projecten. Dit was voor hem een belangrijke reden om te kiezen voor Strukton Rail. Joey studeerde Civiele Techniek aan Hogeschool Rotterdam en haalde in 2020 zijn diploma. Sindsdien werkt hij op de engineeringsafdeling van Strukton Rail Catenary Europe in Maarssen (SCE). Deze afdeling houdt zich bezig met nieuwbouw en vernieuwing van bovenleidingen en draagconstructies in Nederland en België.
“Tijdens mijn studie volgde ik de minor Railtechniek bij Hogeschool Utrecht. Daar leerde ik iemand kennen van de engineeringsafdeling Bovenleiding & Draagconstructies van Strukton Rail. Zo is het balletje gaan rollen en inmiddels is diegene mijn leidinggevende. Het ontwerpen van bovenleidingen en draagconstructies voor het spoor sprak mij direct aan. Hoe zit een constructie in elkaar? Wat heb je daarvoor nodig? Waar moet men rekening mee houden bij de uitvoering? Met al dat soort vragen mag ik mij nu dagelijks bezighouden. Naast het maken van digitale tekeningen en het uitvoeren van berekeningen, ben ik soms ook op de bouwlocatie te vinden. Bijvoorbeeld om een praktijkopname uit te voeren of om het werk tijdens de uitvoering te coördineren en te controleren op juistheid. Bovendien werk ik als engineer samen met diverse vakmensen. Van calculators en inkopers tot werkvoorbereiders en uitvoerders. Mijn werk is dus nooit saai.”
Als engineer bij Strukton Rail werk je aan mooie projecten die er echt toe doen.
“Het mooie van werken bij Strukton Rail is dat je werkt aan belangrijke en toonaangevende projecten. Projecten die er echt toe doen qua bereikbaarheid en mobiliteit. Zo passen we op station Groningen speciale bovenleidingconstructies toe en realiseren we in Delft bijna 10 kilometer bovenleiding in 4 spoortunnels. Of wat dacht je van de Botlekbrug? Daar hebben we voor de beweegbare brugdelen een unieke bovenleiding gebruikt. Bij dit soort grote, complexe projecten komt veel detailengineering kijken. Een bijzondere opdracht voor mij was het maken van tekeningen voor het opleidingscentrum Railcenter. Hier liggen een aantal sporen voor opleidingsdoeleinden, waarbij expres fouten zijn gemaakt die de monteurs-in-opleiding moeten leren opsporen en herkennen. Normaal gesproken zorgen we er natuurlijk voor dat de tekeningen voldoen aan alle eisen, daarop controleren we ook elkaars werk. In dit geval moest ik de fouten juist overnemen, zodat de tekening klopt met de praktijk.”
“Naast de projectmatige taken en verantwoordelijkheden werken mijn collega’s en ik voortdurend aan het verbeteren van de werkprocessen. Denk aan het automatiseren van repeterende handelingen of het slimmer maken van de rekentools die we gebruiken. Sinds een paar jaar zijn we ook bezig met 3D-ontwerpen. Dit biedt veel voordelen. Zo helpen de data in een 3D-model conflicten op te sporen met andere disciplines. Door middel van een animatie van de uitvoering kunnen we bovendien het werk visualiseren. De nieuwe technologieën op dit gebied vind ik fascinerend. Ik houd ervan mezelf uit te dagen en steeds weer nieuwe kennis op te doen. Die mogelijkheden zijn er volop. Zowel binnen als buiten Strukton. Deze combinatie van ontwikkelmogelijkheden, het werken aan uitdagende projecten en de leuke collega’s zorgt ervoor dat ik me hier helemaal thuis voel.”
Vacature
Uren: 32-40 uur Technisch advies / Ontwerp / Engineering Landelijk (Nederland) MBO 4/HBO
Vacature
Uren: 32-40 uur Technisch advies / Ontwerp / Engineering Landelijk (Nederland) HBO / (Professionele) Bachelor's degree
Vacature
Uren: 32-40 uur Technisch advies / Ontwerp / Engineering Utrecht MBO 4/HBO
Meld je aan voor de jobalert
Meld je aan